• Czwartek, 25 kwietnia 2024

Rozwój turystyki biznesowej w Polsce.

Na całym świecie można zaobserwować wzrost turystyki biznesowej. Coraz większy odsetek gości hotelowych to pracownicy firm międzynarodowych i krajowych, które stawiają na rozwój poprzez pozyskiwanie nowych klientów i kontaktów biznesowych w wielu regionach.

W wielu krajach europejskich, w tym w Niemczech, w Wielkiej Brytanii, we Włoszech, Hiszpani czy Francji, obsługa klientów biznesowych to wręcz podstawa działalności. Dziej się tak dlatego, ze klient biznesowy to gwarancja dużego zysku przez cały rok, a dodatkowo zysk ten jest sporo większy niż z klientów indywidualnych w czasie wakacji. Ostatnie badania pokazały, że w większych miastach Europy, np. w Mediolanie, ruch turystyczny biznesowy stanowi prawie 50% całego ruchu turystycznego jaki obserwuje się w tym miejscu.

Wielkie miasta i metropolie mają swój specyficzny klimat, który przyciąga gości z wielu powodów. Jest tu więcej atrakcji, mnóstwo historycznych i atrakcyjnych miejsc w scenerii których można zorganizować eventy czy pokazy, oraz łatwiej jest tutaj dotrzeć ze względu na bliskość lotnisk i autostrad. W takich miejscach i wśród pięknej scenerii nietrudno się zintegrować pracownikom oraz zrelaksować w trakcie urozmaiconych eventów.

Również w Polsce turystyka biznesowa przybiera na sile i można dostrzec spory wzrost konkurencji pod tym względem.W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat w Polsce biznes międzynarodowy stał się normalnością i standardem dla wielu firm.

Polska stała się atrakcyjnym miejscem do inwestycji oraz jako partner do rozmów biznesowych. Widać duży wzrost importu i eksportu, a to wiąże się większą ilością wizyt obcokrajowców w naszym kraju, a co za tym idzie przyjęło się u nas prowadzenie biznesu w międzynarodowym stylu. W czasie wizyt klientów w wielu firmach organizuje się specjalne spotkania, konferencje i kongresy, szkolenia, targi, kursy branżowe, a także wyjazdy integracyjne, które pozwalają na większą harmonie pracy i porozumienie wśród pracowników.

Wyjazdy integracyjne często mają także charakter motywacyjny, ponieważ nie wszyscy zawsze mogą w nich uczestniczyć. Liczba tych wszystkich imprez na terenie całego kraju jest coraz większa, wiec nie dziwmy się że gro hoteli nastawia się strikte na obsługę biznesową. Jest to pewność zysku przez cały rok, klient zaś jest zamożny i potrafi zostawić sporo pieniędzy w trakcie organizowanych eventów czy kongresów. Hotele systematycznie pracują nad poprawą jakości usług i rozszerzeniem swojej oferty.

Klient biznesowy jest coraz bardziej wymagający, zatem oferta i usługi muszą iść w parze z kryteriami wyboru klienta. Mamy w kraju wiele ciekawych miejsc pod względem historycznym i wizualnym, co sprawia że stajemy się coraz większa konkurencją dla hoteli w krajach zachodnich. Poziom usług i wyposażenia nie pozostaje w tyle, jest na takim samym lub wyższym poziomie, zatem coraz więcej biznesmenów wybiera nasz kraj jako miejsce docelowe organizacji imprez.

Rozwój turystyki wpływa pozytywnie na rozwój całej gospodarki oraz infrastruktury, co widać po ilości hoteli jakie powstają w ostatnich latach oraz poprawie jakości dróg. Najlepsza baza hotelowa jest obecnie w Małopolsce, w Pomorskim i na Mazowszu, gdzie powstało wiele obiektów nawet pięciogwiazdkowych.