• Czwartek, 25 kwietnia 2024

Biznes hotelowy w 2016 roku – czym zaskoczą hotele i ośrodki konferencyjne?

Starając się o pozyskanie klienta biznesowego hotele muszą cały czas wychodzić z nową i ciekawa ofertą. Klient biznesowy bowiem staje się coraz bardziej wymagający i stawia coraz wyższe kryterium wyboru.

Przygotowanie oferty pod względem atrakcji i miejsca organizacji eventu firmowego to zadanie dla fachowców w tej dziedzinie, którzy znają potrzeby, warunki i możliwości obiektów, które nastawiają się na obsługę klientów biznesowych. Branża hotelarska szczególnie mocno monitoruje ten sektor klientów, co sprzyja poszerzaniu propozycji dla gości i rozwoju konkurencji. Pojawiły się nowe formy organizacji spotkań i konferencji dla biznesmenów, weszły nowe trendy które uzyskały swoje nazwy i na dobre zagościły się w polskim słowniku. Jest to na przykład „well being”, „slow food” czy też „slow life”, a każdy z tych programów ma inna charakterystykę i w inny sposób uatrakcyjnia spotkanie.

Dlaczego tak bardzo hotele zabiegają o ta grupę klientów? Czego więc możemy spodziewać się nowego w tym i w następnym roku? Co sprawi, że przyciągniemy do siebie klienta biznesowego?

Klient biznesowy to klient zamożny i nie mający większych kłopotów z zamawianiem atrakcji, będących poza możliwościami klientów indywidualnych. Biznesmeni zazwyczaj zostawiają w hotelu sporą gotówkę, a zachęceni organizacją wrócą by powierzyć przygotowanie kolejnej imprezy. Razem w ciągu roku kwota jaką zostawiają klienci biznesowi w hotelach to kilkadziesiąt milionów złotych, warto więc sięgnąć po taką gotówkę.

Wszystko co wiąże się z biznesem, czyli eventy, konferencje, szkolenia czy prezentacje, można przygotować w salach konferencyjnych hoteli, co znacznie uprości organizację i przygotowania, więc nic dziwnego że masę firm korzysta z takich rozwiązań. Organizacja takich spotkań jest ściśle związana z prowadzeniem biznesu oraz wpływa na prestiż firmy i jej wizerunek w oczach klienta.

Duże eventy mają na celu integrację pracowników, poprzez uczestnictwo we wspólnej zabawie i rozrywce. Konferencje i prezentacje muszą przedstawić pozytywnie firmę w oczach klienta. Wszystko musi się odbyć na najwyższym poziomie usług i organizacji, co stoi po stronie hotelu. Idąc światowym trendem promującym zdrowie i aktywność fizyczną, wiele hoteli przygotowuje spotkania pod kątem programu „well being” i innymi związanymi z promocja zdrowia.

Podczas szkoleń i eventów można zapewnić sporo elementów dających wytchnienie po ciężkim dniu i chwilę relaksu dla uczestników.