Jakie cechy musi mieć dobry hotel biznesowy?
Hotel biznesowy to specyficzny rodzaj hotelu, ponieważ większość jego gości to osoby będące w pracy – wybierające się na spotkania biznesowe czy biorące udział w ważnych konferencjach. Zazwyczaj są to osoby, które już nie po raz pierwszy wybierają się na różne wyjazdy służbowe, mają dobre porównanie z innymi hotelami i mają też swoje bardzo konkretne oczekiwania w stosunku do usługi, jaką oferuje dany hotel.
W jaki sposób powinien się wyróżniać hotel, który będzie spełniał oczekiwania właśnie takiego klienta? O czym należy pamiętać?
Dobra lokalizacja
Zdecydowanie najważniejszą kwestią w przypadku hoteli biznesowych jest ich strategiczna lokalizacja, czyli położenie w miejscu bardzo dobrze skomunikowanym z węzłami transportowymi. Z takiego hotelu musi być łatwo dojechać na lotnisko czy na stację kolejową, a także powinna istnieć dobra komunikacja z miejscami, do których gość chce się udać. Wartością dodaną jest tutaj dobra komunikacja z lokalnymi atrakcjami, co jest mniej ważne, ale także goście biznesowi lubią skorzystać z oferty kulturowej miasta.
Sala konferencyjna
W każdym hotelu biznesowym musi być dzisiaj przestrzeń konferencyjna, czyli miejsce, w którym będzie można przeprowadzić spotkanie biznesowe. Nie musi być to koniecznie duża sala, ponieważ konferencje to specjalizacja niektórych hoteli, co nie oznacza jednak, że można pozwolić na ograniczenie jakości takiego miejsca. Dobre wyposażenie i nagłośnienie Sali konferencyjnej jest absolutnie konieczne.
Dobre wyposażenie
Osoba na wakacjach ma raczej ograniczone wymagania odnośnie wyposażenia pomieszczeń. Zazwyczaj interesuje ją trochę wygód i miejsce do spania. Osoba w podróży biznesowej zazwyczaj chce mieć trochę więcej, na przykład odpowiedni sprzęt elektroniczny wraz ze sprzętem biurowym. Dla gości biznesowych ważne jest także to, by pokoje były dobrze wyciszone, co jest istotne, kiedy chce się dobrze odpocząć po dniu pracy.
Gastronomia
Hotele biznesowe muszą być dobrze przygotowane pod względem gastronomicznym. Po dniu pracy czy przed nim gość nie chce się zastanawiać, gdzie dobrze zjeść. Chce zjeść na miejscu. Zjeść dobrze i w miłej atmosferze. Hotel musi to zapewniać.
Przygotowany do swojej roli personel
Klient biznesowy chce być załatwiany szybko i skutecznie. Dlatego ogromne znaczenie ma tutaj poziom kompetencji kadry współpracującej z nim w każdej chwili. Kiedy klient biznesowy ma jakiś problem, natychmiast musi się pojawić osoba, która zaoferuje mu satysfakcjonujące rozwiązanie i będzie ono zrealizowane od ręki.
Wyjątkowy wystrój
Nie jest prawdą, że klient podróżujący w interesach jest w mniejszym stopniu zainteresowany interesującym wystrojem wnętrz. Wręcz przeciwnie, estetyka jest dla niego ważna i oczekuje wnętrz niebanalnych. Tylko do takich hoteli będzie chętnie wracał.
Wartość dodana
Hotele biznesowe powinny oferować dodatkowe usługi w postaci odnowy biologicznej czy zakupu biletów na imprezy kulturalne.